دیدار اساتید دانشگاه های ترکیه و عراق با خانم دکتر خزعلی:
ایجاد امکانات برای پذیرش و تحصیل دانشجویان عراق و ترکیه  در ایران

نشستی با حضور اساتید دانشگاه‌های ترکیه و عراق با خانم دکتر خزعلی معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، برگزار شد.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری؛ خانم دکتر خزعلی در پی دیدار اساتید دانشگاه های ترکیه و عراق عنوان کرد:  ما از ورود دانشجویان کشورهای ترکیه و عراق به ایران استقبال می کنیم و قطعا قرابت فرهنگی و برخی آداب و رسوم مشترک و ارزان بودن تحصیل در ایران، موقعیت خوبی را فراهم کرده است تا ما پذیرای این دانشجویان باشیم و برای تحقق هرچه بهتر این امر، از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم.

 

معاون رییس جمهور ضمن اشاره به سخن فاطمه نصیری مسئول امور بانوان جامعه المصطفی در خصوص تشویه چهره بانوان و زنان ایرانی در کشور های خارجی؛ اظهار داشت: این مسئله مهمی است و متاسفانه دشمن با رسانه هایی که دارد تمام تلاش خود را کرده است تا چهره بانوان ایرانی به دنیا به درستی نشان داده نشود. آمادگی و قصد این را داریم تا از تولیدات فاخر حمایت کنیم، اما از آنجایی که تاکنون فعالیت چندانی با محوریت زنان در رسانه ها انجام نشده است، لذا این کار کمی زمان بر خواهد بود.

 

خانم دکتر خزعلی در خصوص درخواست دکتر دلبر آکسو استاد دانشگاه ترکیه درمورد ایجاد امکان تحصیل دانشجویان کشور ترکیه در ایران عنوان کرد:  در حال حاضر ما دانشجویانی از ترکیه داریم که مشغول تحصیل هستند، و از بانوان با استعداد ترکیه ای برای تحصیل در کشورمان استقبال می کنیم.

 

لازم به ذکر است این دیدار اساتید کشورهای ترکیه و عراق خواهان تعامل و روابط علمی بیشتری با ایران، هم در قسمت های علمی و هم در بخش های اقتصادی بوده و تقاضا داشتند برای اینکه ارتباط بیشتری از نظر فرهنگی با کشور همسایه داشته باشند، بستری برای پذیرش دانشجویان عراق و ترکیه در ایران فراهم شود.

 

-----