معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده:
انعطاف شغلی از درخواست‌های پربسامد بانوان و از اولویت‌های مهم معاونت زنان و امور خانواده است

به گزارش روابط عمومی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده؛ دکتر انسیه خزعلی، در نشست اقشار مختلف بانوان استان قم که در سالن همایش کوثر سازمان تبلیغات برگزار شد، ضمن گرامیداشت دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها، اظهار کرد:

توجه به ساختار مشاوران امور بانوان در دستگاه‌ها و استان ها در دولت سیزدهم برای همه روشن که مصوب گردید مشاوران امور زن و خانواده دستگاه‌های اجرایی پست همتراز معاون یا مدیرکل را دریافت کنند و در شوراها نظر آن ها اعمال می‌شود.


دکتر خزعلی اظهار کرد: یک درصد از بودجه سال 1402 همه دستگاه‌های اجرایی به بحث زن و خانواده تخصیص داده شد.


وی تصریح کرد: اولویت ما در دولت سیزدهم پیشرفت زنان، تقسیم عادلانه امکانات کشور و شناخت ظرفیت‌های زنان و زمینه سازی برای بروز استعدادهایشان است تا زنان بتوانند در راستای شکوفایی توانمندی‌ها در ابعاد مختلف بدرخشند.


دکتر خزعلی گفت: سال گذشته بانوی ورزشکار با حضور فرزند و پرستار فرزند خود در مسابقات شرکت کردند و دولت از این امر حمایت کرد این مساله نشان دهنده اهمیت بحث خانواده برای جوانان ما است.


دکتر خزعلی تصریح کرد: انعطاف شغلی بانوان باید مورد توجه و تصویب قرار گیرد و این امر از درخواست‌های بانوان با بسامد زیاد و از اولویت‌های ماست و آن را در برنامه هفتم توسعه تصویب نمودیم.


دکتر خزعلی با بیان اینکه باید فرهنگ خانواده‌ها را ارتقا داده و فرهنگ ایرانی و اسلامی را در جامعه ترویج کنیم، اظهار کرد: فعالیت سالم در فضای مجازی، سلامت تغذیه و سفره ایرانی بازی‌های رایانه‌ای، ارتقای سواد رسانه‌ای و توجه به زیست عفیفانه در راستای ارتقای فرهنگ خانواده و ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی در جامعه انجام می‌شود.


معاون رئیس‌جمهور اضافه کرد: یکی از اقدامات جدی مورد پیگیری ما در 16 استان، زیست عفیفانه است که معلمان آموزش و پرورش به والدین دانش آموزان آموزش می‌دهند.


وی گفت: دولت سیزدهم در آغاز حرکت خود سند تحول دولت مردمی را ارائه داد و در قالب سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و ارتقا جایگاه بانوان و تحکیم خانواده تهیه و تدوین شد که رهاورد آن در مجموع 19 اقدام با تولی گری معاونت زنان و 45 اقدام درهمکاری با دستگاه‌های اجرایی بوده است.


وی در پاسخ به پرسشی در خصوص اجرای سند 2030 با تحفظ توضیح داد: آنچه که از جانب من در مسئله آیورا مطرح شده مربوط به بین الملل است که طرف مناظره عنوان کرد آموزش آیورا در چهارچوب سند 2030است با عنایت به اینکه عده‌ای معتقدند هرگونه حرکت بین المللی در چارچوب توسعه پایدار و سند 2030 است که عنوان نمودم این کار بین‌المللی با تحفظ یعنی حفظ موازین خودمان انجام می‌پذیرد و هیچ ربطی به داخل ندارد. لذا به محض اینکه دیدم این لفظ دارد ایجاد شبهه می‌کند ظرف چند ساعت توییت زدم و اعلام کردم که این تحفظ به معنی تحفظ حقوقی نیست ولی متاسفانه کسانی که با بیماری و شیطنت می‌خواهند جامعه ایمانی را هدف قرار دهند سخنان اینجانب را به صورت گزینشی منتشر می‌کنند


دکتر خزعلی بیان کرد: آنچه در ارتباط با «آیورا» (کارگروه توانمند‌سازی اقتصادی زنان اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند) گفتیم که این امر یک آموزش اقتصادی از سوی زنان ایران برای زنان کشورهای حاشیه اقیانوس هند است و آنچه مطرح شد به معنی آن است که اصول و ارزش‌های خود را حفظ می‌کنیم.


وی تصریح کرد: اگر چه آنان پایبند به این اصول نباشند ولی ما در همکاری مان به آن مقید هستیم، مثل وقتی که در مهمانی‌های بین‌الملل برسر میزی که مشروبات باشد نمی‌نشینیم، یا با نامحرم دست نمی‌دهیم، در آموزش «آیورا» هم حدود و مسائل خودمان را نگه می‌داریم و آموزش ما بر پایه ارزش‌های بومی خودمان استوار است. لذا در نشست آیورا در تهران مسئله زنان و مبارزه با فساد و وسوء استفاده‌های اخلاقی و جنسی از زنان را مطرح کردیم و به عنوان سند تهران منتشر کردیم.


وی تاکید کرد: اما آنچه در مورد داخل کشور مطرح است سند 2030 در داخل به هیچ صورتی چه با تحفظ چه بی‌تحفظ اجرا نمی‌شود، اصلا سند 2030 قابلیت تحفظ مصطلح در امر حقوقی را ندارد و آنچه که دولت قبل گفته بود که ما سند 2030 را با تحفظ اجرا می‌کنیم، دروغی آشکار بود، چرا که چنین امری در مورد سند 2030 که سندی الزام آور نیست، مصداقیت ندارد. همانطور که می‌دانید با آمدن دولت جدید رئیس جمهور ابلاغ دولت قبل در مورد اجرای سند 2030 را لغو کردند و ممنوعیت اجرای آن را ابلاغ نمودند.

-----