تفاهم نامه

معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های خود در دولت سیزدهم، بیش از 76 تفاهم‌نامه همکاری با دستگاه‌های اجرایی(ملی و استانی) در موضوعات مختلف منعقد کرده است. بخش قابل توجهی از این تفاهم‌نامه‌ها به تحکیم بنیان خانواده، اشتغال خانواده محور و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ... مربوط می‌باشد.

 

… تبادل تفاهم­نامه همكاري با وزارت آموزش و پرورش

این تفاهم‌نامه در راستای برنامه‌ریزی برای نقش آفرینی زنان و دختران در آموزش و پرورش، مشارکت در برنامه‌ریزی و اجرای هدفمند فعالیت‌ها با هدف تامین عدالت همه جانبه در برخورداری از امکانات و فرصت‌های تعلیم و تربیت با کیفیت برای دختران دانش آموز، همکاری در تقویت و تعالی بنیان خانواده و توجه به ضرورت‌های جوانی جعیت در آموزش و پرورش، مشارکت در تامین نیازهای فرهنگی و مهارتی اولیا، حمایت از نخبگان و استعدادهای برتر، برنامه ریزی مناسب برای کاهش آسیب‌های اجتماعی دختران دانش آموز، کمک به افزایش سطح توانایی خانواده‌ها در ایفای نقش تربیتی و نهادینه‌سازی معنویت، اخلاق اسلامی و مهارت‌های مورد نیاز دانش آموزان دختر، ا رتقای منزلت اجتماعی زنان فرهنگی و زمینه سازی برای حضور موثر آنان در عرصه های مختلف آموزش و پرورش، تدوین و به امضای طرفین رسید.

 

… تبادل تفاهم­نامه همكاري با وزارت جهادکشاورزی

این تفاهم نامه به شماره 129831 و با هدف تجميع و هم افزايي برنامه‌ها، امكانات و تسهيلات به منظور زمینه‌سازی برای حضور و نقش آفرینی موثر زنان به ویژه زنان روستایی و عشایری، تحکیم بنیان خانواده و مقابله با آسیب‌های اجتماعی در مناطق روستای و عشایری و با هدف تحقق سند تحول دولت مردمی در تاريخ 23/07/1401 مبادله شده است.

 

  • تبادل تفاهم­نامه همكاري با معاونت آموزش و ترویج وزارت جهادکشاورزی

معاونت امور زنان و خانواده به منظور رفع نیازهای ضروری زنان سرپرست خانوار و همچنین راه‌اندازی و یا توسعه مشاغل خانگی و کسب و کارهای خرد، کوچک و ارزش آفرین و با هدف توزیع فرصت‌ها، منابع و امکانات، تفاهم‌نامه ی همکاری با با معاونت آموزش و ترویج وزارت جهادکشاورزی منعقده نموده است.

 

…تبادل تفاهم­نامه همكاري سه جانبه با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون

تفاهم نامه مذکور با هدف همکاری مشترک در زمینه تسهیل ضمانت و تامین وثیقه برای زنان سرپرست خانوار و حمایت از طرح‌های اشتغالزا و کسب و کارهای خانگی بانوان برای توانمندسازی و کمک به اقتصاد زنان سرپرست در تاریخ 15/12/1400 به امضاء طرفین رسید.

 

…تبادل تفاهم­نامه همكاري با وزارت نفت     

در این تفاهم‌نامه که به امضاء معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و وزیر نفت رسید به گسترش همکاری‌ و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها برای تغییر سبک زندگی و بهینه سازی مصرف انرژی با تکیه بر توسعه مشارکت زنان و بهره‌گیری از نقش ویژه آنان در مدیریت خانه و خانواده تاکید شده است.

 

…تبادل تفاهم­نامه همكاري با سازمان حفاظت محیط زیست(مبادله 2 تفاهم‌نامه در سال 1400و1402)

تفاهم نامه مبادله در سال 1400: این تفاهم‌نامه با هدف ایجاد سازوکارهای لازم برای ایفای نقش موثر زنان در خانواده برای دستیابی به الگوی اسلامی- ایرانی در حفاظت محیط زیست و توسعه پایدار، ارتقاء دانش، ترویج سواد و اخلاق محیط زیستی در خانواده و افزایش مشارکت اجتماعی زنان و خانواده‌ها در اجرای طرح و برنامه‌های مرتبط با حوزه حفاظت محیط زیست در تاریخ 19/11/1400 امضاء طرفین رسیده است.

تفاهم نامه منعقده در سال 1402: با عنایت به ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت های سازمان حفاظت محیط زیست در جهت همکاری، حمایت و مشارکت در برگزاری رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه تفاهم‌نامه ای در سال 1402 فیمابین معاونت و آن دستگاه منقعد گردید.

 

… تبادل تفاهم­نامه همكاري با سازمان ملی استاندارد ایران

این تفاهم نامه که به امضای طرفین رسید بر محورهای زیر تاکید دارد.

  • رشد و ارتقاء توانمندی‌های بانوان در فرایند تدوین استانداردهای ملی
  • توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد در جامعه زنان کشور
  •  همکاری و مشارکت در زمینه تدوین استاندارد ملی به ویژه در حوزه‌های اجتماعی، زنان و خانواده
  • مشارکت در تالیف کتب و مقالات علمی مرتبط با استانداردهای اجتماعی
  • استقرار مسیر استانداردسازی و ارزیابی انطباق محصولات مشاغل خانگی در کشور
  • فراهم کردن زمینه ایجاد و توسعه کسب و کارهای پایدار خانواده محور با تولید محصولات سالم و استاندارد
  •  همکاری مشترک در پروژه‌های تحقیقاتی و احصا مخاطرات تهدیدکننده زنان و خانواده
  •  مشارکت در برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌های مشترک مرتبط با موضوع تفاهم نامه

 

… تبادل تفاهم­نامه همكاري با سازمان بهزیستی کشور

این تفاهم نامه در راستای ارتقای کیفیت زندگی و تحکیم بنیان خانواده، بهبود و مراقبت روابط زوجین در 5 سال اول زندگی مشترک، تحکیم روابط خانواده تهیه و به امضای طرفین رسید.

 

…تبادل تفاهم­نامه همكاري با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور(انعقاد 2 تفاهم نامه سال 1400 و 1402)

تفاهم نامه سال 1400: به منظور حمایت از اشتغالزایی جهت زنان محروم، نیازمند و سرپرست خانوار استان‌های خوزستان و ایلام از طریق ارائه تسهیلات، این تفاهم نامه منعقد گردید.

تفاهم نامه سال 1402: این تفاهم نامه در جهت تعامل، هم‌افزایی و بهره‌گیری از دانش، تجربه، منابع و ظرفیت‌های طرفین در زمینه حمایت از تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده با تاکید بر زوجین متولد دهه 60، آموزش و مهارت افزایی، تقویت بنیه علمی دانش آموزان دختر، کارآفرینی و نیز توانمندسازی اقتصادی زنان تنظیم و در مردادماه 1402 به امضاء‌ رسید.

 

…تبادل تفاهم­نامه همكاري با سازمان امور اجتماعی کشور(2 تفاهم نامه در سال 1402)

در راستای سند تحول دولت مردمی و سیاست‌های کلان حوزه زنان و خانواده و به منظور گسترش همکاری‌ها و استفاده بهینه از ظرفیت ها، 2 تفاهم نامه با عناوین «اجرای برنامه‌های کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و تقویت سرمایه و نشاط اجتماعی» و «مشاوره خانواده برای زوجین نوپا در چهارسال اول زندگی مشترک با اولویت اجراء‌در استان قم و سمنان» فیمابین معاونت و سازمان امور اجتماعی کشور منعقد گردید.

 

…تبادل تفاهم­نامه همكاري با ستاد مبارزه با مواد مخدر           

به استناد سیاست‌های کلی ابلاغی در امر مبارزه با مواد مخدر، سند جامع پیشگیری اولیه اعتیاد و سیاست‌های کلان حوزه زنان و خانواده و به منظور توانمندسازی زنان و خانواده‌ها برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد، قاچاق مواد مخدر و روانگردان و ضرورت توجه به نقش محوری زنان در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در محیط خانواده این تفاهم نامه مبادله شده است.

 

 

 

…تبادل تفاهم­نامه همكاري با ستاد کل نیروهای مسلح

تفاهم‌نامه مذکور در چارچوب سیاست‌های کلی خانواده ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و به منظور آموزش الگوهای صحیح همسرگزینی با هدف ترغیب به ازدواج بهنگام، آسان و پایدار و تقویت مسئولیت پذیری برای سربازان وظیفه در سه ماهه پایانی خدمت تنظیم و مبادله شده است. محورهای تفاهم مذکور به شرح ذیل می‌باشد.

  • شناخت و ضرورت دانش‌های پیش از ازدواج
  • آموزش الگوهای صحیح همسرگزینی، ترغیب به ازدواج بهنگام، آسان و پایدار
  • مقابله با جنگ نرم دشمتن از ظریق ارتقای آگاهی اجتماعی جوانان در راستای تقویت مسئولیت‌پذیری و زیست‌عفیفانه، تشکیل خانواده و ارتقای مهارت‌های همسرداری و ارتباط موثر با یکدیگر
  • بهره‌مندی از حداکثر ظرفیت‌های موجود ستاد کل ن.م و معاونت امور زنان و خانواده برای استفاده بهینه از خدمت مشمولان وظیفه به عنوان یکی از انتظارات جدی فرمانده کل قوا و مسئولین امر

 

…تبادل تفاهم­نامه همكاري با نیروی دریایی راهبردی ارتش ج.ا.ایران

این تفاهم‌نامه در راستای تحکیم و تعالی خانواده و توانمندسازی زنان و خانواد‌ه‌های ساکن در مناطق ساحلی در شمال و جنوب به ویژه منطقه محروم جنوب شرق کشور، تنظیم و به امضاء رسیده است.

 

…تبادل تفاهم­نامه همكاري با بنیاد برکت     

به منظور همکاری مشترک در اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی، کارآفرینی و توانمندسازی زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار با اولویت کسب و کارهای خرد و خانگی در راستای اسناد بالادستی و سیاست‌های کلان حوزه زنان و خانواده، تفاهم نامه مذکور به شماره 27339 در تاریخ 25/02/1401 به امضاء طرفین رسید.

 

…تبادل تفاهم­نامه همكاري با بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء(عج)

این تفاهم نامه به شماره 143809 در تاریخ 13/08/1402 با هدف ارتقای نقش زنان در توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور، تحکیم بنیان خانواده، برگزاری رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه، برگزاری کنگره ملی زنان تاثیرگذار و اجرای طرح کسب و کار خانواده محور در سطح کشور، مبادله گردید.

 

…تبادل تفاهم­نامه همكاري با پژوهشگاه قوه قضاییه   

معاونت امور زنان و خانواده به منظور هم افزایی سازمان یافته، توسعه و تعمیق همکاری‌های علمی، پژوهشی و آموزشی در حوزه زنان و خانواده، تفاهم‌نامه ای با پژوهشگاه قوه قضاییه مبادله نموده است.

 

…تبادل تفاهم­نامه همكاري با مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی       

تفاهم‌نامه مذکور با هدف افزایش همکاری، هم افزایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها به ویژه تبادل تجربیات و اطلاعات و بهره‌برداری از توانمندی‌های تخصصی و امکانات و ظرفیت‌های طرفین(علمی و اجرایی، پژوهشی، کارگاهی، کتابخانه‌ای، ارتباطات بین الملل، فضای فیزیکی و تحقیقاتی) و همچنین شناسایی معضلات و فرصت‌های علمی و تحقیقاتی در حوزه مسائل حقوقی مربوط به زنان وخانواده تنظیم و امضاء شده است.

 

…تبادل تفاهم­نامه همكاري با شورای فرهنگ عمومی کشور و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان:

با هدف همکاری در ترویج بازی و اسباب بازی در تعاملات بین اعضای خانواده، همکاری در برگزاری رویدادهای بازی و اسباب بازی با محوریت خانواده، همکاری در تولید محتوا برای مهیا شدن خانواه به مهارت بازی کردن و بازی در آوردن فرزندان، همکاری برای ایجاد نشاط و تقویت کانون گرم خانواده، همکاری در معرفی بازی‌های سالم، سازنده و خانوادگی با هدف تقویت تعاملات بین اعضای خانواده، همکاری در ایجاد الگوهای مناسب بازی خانوادگی و گسترش الگو در سطح کشور و همکاری در شناسایی فعالان بازی‌های خانوادگی و شبکه سازی بین آنها، این تفاهم نامه سه جانبه مبادله گردید.

… تبادل تفاهم­نامه همكاري با دانشگاه تهران

تفاهم نامه مذکور با هدف ارتقاء دانش، مهارت، توانایی و توانمندسازی زنان و خانواده با تاکید بر ظرفیت دانشگاه، ارتقای جایگاه و منزلت مقام مادر در جامعه با استفاده از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی، حمایت از برنامه‌ها و طرح‌های دانشگاه در حوزه زنان و خانواده و فراهم سازی فرصت‌های بهره مندی بیشتر از ظرفیت و استعدادهای زنان دانش آموخته دانشگاه منعقد شده است.

 

 

…تبادل تفاهم­نامه همكاري با دانشگاه الزهراء            

به منظور توسعه و گسترش همکاری‌ها و بهره گیری از منابع، امکانات و توانمندی‌های علمی - تخصصی و اجرایی در زمینه فعالیت‌های علمی، پژوهشی، مطالعاتی و تخصصی در حوزه زنان و خانواده، تفاهم نامه ی با دانشگاه الزهرا منعقد گردید.

 

… تبادل تفاهم­نامه همكاري با دانشگاه عالی دفاع ملی

این تفاهم‌نامه در راستای ارتقاء‌ توانمندی‌های حکمرانان در زمینه مسائل و چالش های حکمرانی زنان و به منظور توانمندسازی و ارتقای سطح دانش، بینش، نگرش و مهارت‌های زنان فعال در حوزه حکمرانی زنان و خانواده، انتقال تجربیات موفق به حکمرانان حوزه زنان و خانواده، شناسایی و پرورش حکمرانان آینده در حوزه زنان و خانواده، توانمندسازی زنان به منظور تجربه جایگاه‌های حکمرانی در کشور، شناسایی مسائل و چالش‌های زنان در حکمرانی و توسعه و ترویج گفتمان حکمرانی، در اردیبهشت 1403 منعقد گردید.

 

…تبادل تفاهم­نامه همكاري با دانشگاه جامع علمی و کاربردی

در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، بیانیه گام دوم انقلاب، اهداف سند چشم انداز، سیاست‌های کلان حوزه زنان و خانواده و به منظور زمینه‌سازی برای حضور و نقش آفرینی موثر زنان در حوزه‌های دارای مزیت جامعه از طریق ارتقای دانش، مهارت و توانمندی‌های فردی، اجتماعی، خانوادگی و حرفه ای زنان، تفاهم نامه مذکور به امضا رسیده است.

 

… تبادل تفاهم­نامه همكاري با مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه

این تفاهم‌نامه در راستای ترویج عالمانه فرهنگ غنی اسلام، تحکیم مبانی نظام اسلامی، دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و مقابله با تهاجم فرهنگی در سطح ملی و بین المللی در جهت صیانت از نهاد مقدس خانواده، زمینه سازی جهت تحقق اهداف و راهبردهای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با محوریت نظام خانواده و الگوی سوم زن تراز انقلاب اسلامی، توسعه همکاری‌های علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، هنری، رسانه‌ای، مطبوعاتی و بین المللی در حوزه زنان و خانواده تدوین و به امضای طرفین رسید.

 

… تبادل تفاهم­نامه همكاري با جامعه الزهراء (س) حوزه علمیه خواهران قم

در این تفاهم‌نامه که با هدف تعامل و هم افزایی و بهره گیری از دانش، تجربه، منابع و ظرفیت‌های طرفین به امضا‌ء‌ رسید بر محورهای آموزشی، پژوهشی، علمی، فرهنگی، تبلیغی، مشاوره اسلامی و مهارت آموزی، توسعه اشتغال و کارآفرینی و افزایش تعاملات در عرصه حکمرانی اثربخش بانوان و کنشگری‌های اجتماعی برای توانمندسازی جامعه هدف تاکید شده است.

 

… تبادل تفاهم­نامه همكاري با بنیاد مستضفعان انقلاب اسلامی

به منظور توانمندسازی زنان در حوزه اشتغال و معیشت، فرهنگی و اجتماعی، بهداشت و سلامت، در تاریخ 30/01/1402 تفاهم نامه ای فیمابین معاونت و بنیاد مستضعفان مبادله شد. زمینه های همکاری شامل موارد زیر می باشد.

  • ایجاد و توسعه صندوق‌های توان‌افزایی زنان
  • اعطای وام قرض‌الحسنه به زنان جهت ایجاد اشتغال و کارسازی و هدایت اشتغال
  • ایجاد سازوکار مناسب برای فروش کالاها و خدمات ناشی از اشتغال بانوان
  • تامین هزینه اقامت زوج های جوان به منظور  شرکت در کارگاه‌های آموزشی در مشهد
  •  اجرای برنامه‌های مرتبط با ازدواج
  • برگزاری اردو برای دانش‌آموزان دختر و دانشجویان دختر
  • ارائه خدمات آموزشی به دختران بازمانده از تحصیل مناطق محروم
  • توانمندسازی و حمایت از کنشگران و فعالان حوزه زنان
  • تامین جهیزیه برای زوج های نیازمند
  • اجرای طرح ارتقاء سلامت و تغذیه مادران باردار و شیرده، شامل توزیع سبدهای معیشتی با اقلام مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
  • تهیه و ارایه بسته های حمایتی به نومادران
  • مساعدت در تامین مسکن خانواده‌های دارای سه قلو و بیشتر
  • برگزاری و حمایت  از رویدادهای ورزش همگانی و قهرمانی بانوان

 

… تبادل تفاهم­نامه همكاري با شهرداری تهران

این تفاهم به شماره 700176 مورخ 26/06/1402 بین معاونت و شهرداری تهران منعقد گردید. موضوعات این تفاهم نامه به شرح ذیل می باشد.

  •  اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مشترک با محوریت خانواده و زنان و با تاکید بر ویژه برنامه‌های حوزه دختران نوجوان
  • مشارکت در شبکه‌سازی بانوان، نخبگان، سمن‌ها و گروه‌های مردمی و جهادی با هدف ارتقای نقش و عاملیت زنان در شهر
  • همکاری جهت ارتقای ایمنی و امنیت بانوان در شهر و محیط کار
  • همکاری در زمینه نوآوری و خلاقیت و ایده‌پردازی در حوزه زنان و خانواده
  • سیاست‌گذاری در زمینه زنان و تغییر اقلیم
  • شتاب‌دهی در زمینه توانمندسازی اقتصادی- اجتماعی زنان سرپرست خانوار و کم‌برخوردار
  • مشارکت در طرح‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی حوزه زنان و خانواده

 

… تبادل تفاهم­نامه همكاري با شهرداری مشهد

با هدف همکاری مشترک و بهره گیری از ظرفیت طرفین به منظور انتقال تجارب سازنده با هدف ارتقای نقش زنان در شهر مقدس مشهد، برگزاری رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه، برگزاری کنگره ملی زنان تاثیرگذار، تولید محصولات فرهنگی، هنری و رسانه ای پیرامون حوزه زنان و خانواده و همکاری در برنامه‌های پیشگیرانه آسیب‌های اجتماعی حوزه زن و خانواده با تمرکز بر مشاوره فعال خانواده برای زوجین تا 5 سال زندگی مشترک، این تفاهم نامه منعقد گردید.

 

… تبادل تفاهم­نامه همكاري با شهرداری یزد

در راستای سیاست‌گذاری و تسهیل در اجرای برنامه های فرهنگی، آموزشی و تربیتی در حوزه زنان و خانواده و در جهت ترویج مفهوم صحیح از الگوی سوم زن و خانواده ایران اسلامی و توسعه رویکرد خانواده محوری و زمینه سازی برای بروز نمودهای حمیت از زن و خانواده در شهر یزد، این تفاهم نامه در تاریخ 19/11/1402 به امضا طرفین رسید. موضوعات مورد تفاهم به شرح ذیل می باشد.

  • انتقال تجارب سازنده با هدف ارتقای نقش زن و خانواده در شهر یزد
  • سیاست گذاری در زمینه زنان و خانواده
  • اجرا و برگزاری رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه
  • اجرا و برگزاری رویداد کنگره ملی زنان
  • تولید آثار هنری پیرامون حوزه زنان و خانواده
  • معرفی شهر یزد به شهر خانواده

 

…تبادل تفاهم­نامه همكاري سه جانبه با بانک رفاه کارگران و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون

به منظور اجرایی شدن مصوبه ستاد ملی زن و خانواده در بستر همکار‌ی‌های مشترک در زمینه تامین اعتبار لازم (مرحله اول با اعتبار 100 میلیارد ریال) توسط بانک به منظور صدور صد در صد ضمانت تسهیلات اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار به مبلغ پنج برابر اعتبار تزریق شده (500 میلیارد ریال) توسط صندوق، این تفاهم‌نامه تنظیم و منعقد شده است.

 

…تبادل تفاهم­نامه همكاري با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران(3 تفاهم نامه در سال 1401 و 1402)  

موضوعات و محورهای مورد تفاهم به شرح ذیل می باشد.

  1. تفاهم نامه منعقده در تاریخ 09/09/1401: اعطای تسهیلات کالا کارت به دهه شصتی‌ها
  2. تفاهم نامه مبادله شده در تاریخ 25/05/1402: تسهیل، حمایت و ترویج ازدواج جوانان از طریق اعطای کالا کارت به 1000 زوج معرفی شده توسط معاونت
  3. تفاهم نامه مورخه 17/10/1402: اعطای وام قرض الحسنه بابت مساعدت در رفع نیازهای و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و افراد بدسرپرست، کارجو، کارآفرین و راه اندازی و توسعه مشاغل خانگی

… تبادل تفاهم­نامه همكاري با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،‌روستائیان و عشایر

این تفاهم نامه با هدف توسعه و گسترش و تعمیم پوشش بیمه اجتماعی برای برخورداری زنان کشاورز، روستای و عشایر منعقد گردید. موضوع همکاری به شرح ذیل می باشد.

  • ارائه خدمات، موضوع آیین نامه اجرایی صندوق شامل: مستمری بازنشستگی، پیری، از کارافتادگی کلی، بازماندگان و نقل و انتقال سوابق به جامعه هدف تفاهم نامه (کلیه زنان و به صورت ویژه زوجین متولد دهه60، ساکن در مناطق روستائی، عشایری، شهرهای زیر بیست هزار نفر جمعیت، کشاورز که فاقد هرگونه پوشش بیمه اجتماعی می‌باشند) وفق ضوابط و مقررات صندوق
  • ارائه تسهیلات به مشمولین بیمه شده در چارچوب ضوابط و مقررات صندوق
  • ارائه پوشش بیمه ای زنان کارآفرین و زنان خانه دار دارای مهارت‌های حرفه ای مشمول صندوق

 

… تبادل تفاهم­نامه همكاري با موسسه صندوق مشترک استان‌ها

با عنایت به ضرورت توانمندسازی و بهره‌گیری ظرفیت صندوق مشترک استانها در جهت ارتقای دانش، مهارت و توانمندی زنان روستایی و عشایری، ارائه مشاوره‌های لازم و خدمات فنی به زنان کارآفرین و تولید کننده در بخش کشاورزی، دامپروری، گردشگری روستایی و صنایع دستی، تسهیل چرخه عرضه و فروش محصولات کشاورزی، صنایع دستی و ..، توسعه بازار برای عرضه محصولات و خدمات دانش بنیان در بخش کشاورزی، دامپروری، آبزیان و طیور، تسهیل و تسریع دسترسی زنان روستایی و عشایری به منابع مالی و اعتباری با تاکید بر زنان، این تفاهم نامه منعقد گردید.

 

…تبادل تفاهم­نامه همكاري با صندوق کارآفرینی امید              

به منظور اعطای وام قرض الحسنه به زنان کارجو خصوصا زنان سرپرست خانوار، زنان بدسرپرست و دختران خودسرپرست هرگز ازدواج نکرده و بانوان فارغ التحصیل دانشگاهی به منظور رفع نیازهای ضروری و همچنین راه اندازی و توسعه مشاغل خانگی و کسب و کار کوچک و ارزش آفرین مبادله شده است.

 

…تبادل تفاهم­نامه همكاري با سازمان اتکا

این تفاهم نامه با هدف تسهیل در عرضه و فروش محصولات تولیدی زنان در بازارهای داخلی و برون مرزی، کمک به بازاریابی و پشتیبانی از کارآفرینان و شرکت‌های دانش بنیان به امضای طرفین رسید.

 

…تبادل تفاهم­نامه همكاري با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور      

معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با هدف ارتقای شاخص عدالت آموزشی از طریق فراهم نمودن بسترهای نرم‌افزاری مورد نیاز، بهبود شاخص سرانه فضای آموزشی و ارتقاء تجهیزات و امکانات فضای آموزشی دختران دانش آموز در استان‌های کشور با اولویت مناطق محروم امضاء و مبادله شده است.

 

…تبادل تفاهم­نامه همكاري با سازمان بسیج حقوقدانان

این تفاهم‌نامه به منظور توسعه فرهنگ حقوقی، قضایی و گسترش نظام معاضدت و مشاوره قضایی به بانوان، بهره مندی از ظرفیت‌های علمی و تجربی جهت حمایت و معاضدت قضایی بانوان و ارتقاء‌ اثربخشی طرفین در انجام ماموریت‌ها و شرح وظایف محوله و بهره برداری از توان فنی و مشارکت نهاد حقوقی حرفه‌ای بسیج حقوقدانان و ...، تفاهم‌نامهی همکاری با سازمان بسیج حقوقدانان منعقد نموده است.

…تبادل تفاهم­نامه همكاري با شرکت ارتباطات کسب و کار سهند(شتابدهنده کسبینو)

در راستای سند تحول دولت مردمی و سیاست‌های کلان حوزه زنان و خانواده، این تفاهم نامه با هدف اشتغال‌آفرینی، رونق کسب و کار زنان، گسترش و ایجاد شبکه زنان فعال در زیست بوم اشتغال در حوزه زنان و خانواده تنظیم و مبادله شد.

 

…تبادل تفاهم­نامه همكاري چهارجانبه با انجمن حمایت زندانیان مرکز، ندامتگاه زنان استان تهران و شرکت آریا زرین بلورین

به منظور بسترسازی برای اشتغال و توانمندسازی زنان آسیب دیده برای بازگشت به زندگی سالم، ایجاد انگیزه و بازاجتماعی نمودن زنان زندانی از طریق اشتغال، هدایت استعداد فکری و فنی زندانیان برای رسیدن به خودباوری و کسب درآمد زنان زندانی با فعالیت در محیط کار واقعی به منظور رفع نیازهای معیشتی تفاهم نامه مذکور به امضای طرفین رسید.

 

…تبادل تفاهم­نامه همكاري با موسسه موزه سینمای ایران

با هدف کمک به توسعه کمی و کیفی آثار و تولیدات سینمایی کشور در حوزه زنان و خانواده و مشارکت در جشنواره بین المللی فیلم فجر این تفاهم نامه مبادله شد.

 

… تبادل تفاهم­نامه همكاري  با بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها

این تفاهم‌نامه در راستای همکاری در زمینه حمایت از نیازمندان،‌ ایتام و زنان زندانی با جرایم غیرعمد و اشتغال زنان خودسرپرست،  بدسرست و سرپرست خانوار  تدوین و به امضای طرفین رسید.

…تبادل تفاهم‌نامه همکاری با استان‌هایآذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خوزستان، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، گلستان، لرستان، مازندران،‌ هرمزگان، همدان و یزد

معاونت امور زنان و خانواده به منظور زمینه‌سازی برای حضور و نقش‌آفرینی موثر زنان در حوزه‌های دارای مزیت در جامعه، متناسب‌سازی زیرساخت‌های حمایتی زنان با اقتضائات الگوی سوم، ارتقاء‌ توانایی‌های زنان و دختران برای حضور در عرصه‌های اقتصادی و ایفای نقش فعال در پیشرفت جامعه و همچنین توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و کارآفرین برای تامین معیشت و فعالیت اقتصادی مبتنی بر قابلیت‌ها و مزیت‌های منطقه ای، تفاهم‌نامه ای با 30 استان مبادله شده است.

-----