حضور معاونت امور زنان و خانواده در مجمع زنان سازمان همکاری شانگهای در بیشکک

مجمع زنان سازمان همکاری شانگهای امروز با موضوع «رهبری زنان» در چارچوب ریاست دوره‌ای قرقیزستان بر این سازمان، در شهر بیشکک برگزار شد و معاونت ریاست‌جمهوری در امور زنان و خانواده نیز در رأس هیأتی به ریاست نرجس ابوالقاسمی معاون بررسی‌های راهبردی در این نشست شرکت کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، در این مجمع نمایندگان نهادهای دولتی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی و جامعه مدنی، کارشناسان، زنان کارآفرین و رهبران جنبش‌های زنان حضور داشتند.

در این نشست، موضوعات مختلفی مرتبط با نقش زنان در رهبری عمومی و سیاسی، مشارکت آنان در توسعه اقتصادی و فرصت‌های جدید در حوزه تحول دیجیتال مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مجمع زنان سازمان همکاری شانگهای از جمله رویدادهای مهم در چارچوب همکاری‌های منطقه‌ای به شمار می‌رود و بستری برای تبادل دیدگاه‌ها و تجربه‌ها در زمینه توانمندسازی زنان و تقویت نقش آنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاسی فراهم می‌کند.

-----