شناسه خبر: 15386نسخه چاپی
تاریخ خبر: 1400/9/24 19:03

دیدار سفیر ژاپن با معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری

در دیدار  سفیر ژاپن با معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری ابعاد و زمینه های مختلف همکاری دو کشور در حوزه بانوان به اشتراک گذاشته شد.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، در این دیدار که با حضور خانم دکتر انسیه خزعلی، معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری ایران و آقای آیکاوا کازوتوشی، سفیر کشور ژاپن و خانم دکتر خدیجه کریمی، مدیر کل امور بین الملل معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده برگزار شد، ابعاد و زمینه های مختلف همکاری دو کشور در حوزه بانوان از جمله توانمند سازی زنان و نیز راهکارهای جلوگیری از پیر شدن جمعیت دو کشور به اشتراک گذاشته شد.

خانم دکتر خزعلی در این نشست ضمن خوش آمد گویی و خیر مقدم به میهمانان گفت:‌ با گذشت سال ها از روابط حسنه ایران و ژاپن،‌انتظار می‌رود به مناسبات دو کشور افزوده شده و همکاری دو کشور در زمینه های مختلف خصوصا امور زنان ارتقا یابد.

 

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: کمک ژاپن به ایران در دوران کرونا نشان از حسن نیت این کشور دارد و بیانگر این موضوع است که ژاپن خواستار روابط دوستانه با ایران می باشد.

 

وی ادامه داد: در دوره کرونا شاهد تحریم‌های ظالمانه آمریکا از قبیل تحریم‌های دارویی و بهداشتی بودیم که منجر به کند شدن و احیانا توقف برنامه‌هایمان در زمینه کودکان و بانوان شده است.

 

 در ادامه خانم دکتر خزعلی فرمود: برنامه جامعی برای زنان مدون گردیده که بر دو محور اصلی متمرکز است: توانمند سازی بانوان و تلاش برای رفع آسیب‌های حوزه زنان و خانواده.

 

آقای آیکاوا کازوتوشی، سفیر کشور ژاپن در مورد کمک‌های بهداشتی و سلامت به ویژه جهت زنان باردار صحبت کردند و گفتند که قصد داریم که به این نوع روند همکاری ادامه دهیم. وی این خبر خوش را داد که واکسن کرونای جدیدی در کشور ژاپن ساخته شده و مایل به اهداء آن به ایران هستند.

 

سفیر کشور ژاپن ضمن اشاره به بالا بودن نرخ اشتغال زنان در ژاپن، به کم بودن زنان در سطوح مدیریتی در ژاپن اشاره کرد.

 

وی از تجارب خود نیز در زمینه جلوگیری از روند پیر شدن جمعیت سخن گفت و عنوان کرد که برای مقابله با پیری جمعیت،‌ مسئله اشتغال بسیار مهم است .

 

 سفیر ژاپن با توجه به سخنان خانم دکتر خزعلی اذعان داشت که رویکرد ایران نشان دهنده عزم و اراده جدی این کشور برای برقراری روابط حسنه با ژاپن است و اظهار امیدواری کرد که با حضور دولتهای جدید، روابط گسترده تر از قبل شود و خواهان برگزاری نشست‌های بیشتر با ایران شدند.