شناسه خبر: 17376نسخه چاپی
تاریخ خبر: 1402/12/2 08:54

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده: خانواده بنیه قوام و ایستادگی یک جامعه است

دکتر انسیه خزعلی: ما در جنگ شناختی هستیم که ظاهراً به نام « جنگ نرم» است، ولی سخت‌تر از جنگ سخت است.

به گزارش روابط عمومی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده؛ دکتر انسیه خزعلی، در جلسه امضای تفاهم نامه مشترکی که با وزارت آموزش و پرورش برگزار گردید بیان کرد:

متاسفانه کودکان، نوجوانان و جوانان در شرایط ویژه‌ای هستند، در حال حاضر آسیب‌ها به کودکان هم دارد سرایت میکند و این مسئولیت ما را سنگین‌تر میکند.

فضای مجازی و شرایط ویژه سال‌های گذشته و دوران کرونا حرکت را به گونه‌ای جهت‌دهی کرد که از بسیاری از آسیب‌ها نتوانستیم فرزندان را حفظ کنیم ولی دیر نشده از همان راهی که دشمن استفاده کرده باید استفاده کرد از همان روش‌هایی که می‌تواند تاثیرگذار‌تر باشد در تربیت بهره‌گیری کنیم.

در حال حاضر ما در جنگ‌شناختی هستیم که ظاهرا به نام «جنگ نرم» است، ولی سخت‌تر از جنگ سخت است و الان زمانی است که خانواده‌ها به‌صورت ویژه مورد حمله و آسیب هستند.

مشکل آسیب‌پذیری نه فقط در اینجا بلکه در تمام کشورها و از جمله کشورهای غربی وجود دارد، و برخی خانواده‌های آمریکایی به خاطر آموزش نادرست دانش‌آموزان پشت در مدارس تجمع میکنند و بخاطر اینکه به دانش‌آموزان آموزش‌های نامناسب داده میشود اعتراض می‌کنند.

طرح زندگی و بالندگی که با همکاری معاونت و آستان قدس برای آموزش مربیان انجام شده است در شش استان پیاده‌سازی می‌شود و والدین تحت پوشش مهارت‌آموزی قرار می‌گیرند.

از آقای وزیر محترم با توجه به اهتمامی که ایشان دارند خواستاریم این مسئله باجدیت ادامه یابد و در تمام استان‌ها آموزش داده بشود که البته برای این کار پلتفرمی در نظر گرفته شده است که والدین مرتبط می‌شوند و بسیاری از آموزش‌ها را به صورت مجازی دریافت می‌کنند، یا اگر سوالاتی دارند اساتید به آن‌ها پاسخگو هستند.

بحث رویداد خانواده را داریم که در نُه‌کارگروه تنظیم شده است، در این رویداد تلاش می‌کنیم برای ارتقا فرهنگ خانواده، و یکی از اهداف این دولت همین است یعنی ارتقا فرهنگ خانواده، و بخش‌های آن که با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش در تفاهمی که خواهیم داشت انجام خواهد گرفت ارتقا این فرهنگ از طریق مهارت‌آموزی و آموزش‌های خانواده انجام خواهد شد.

خانواده بنیه قوام و ایستادگی یک جامعه است و با انگیزه خوبی که در آموزش‌و پرورش به وجود آمده امیدوار هستیم که به سرانجام خوبی برسد.