شناسه خبر: 17696نسخه چاپی
تاریخ خبر: 1403/2/25 11:32

تاکید ایران بر تقویت و رشد زنان در حوزه‌های مختلف به موازات ایفای نقش در خانواده

 

به گزارش روابط عمومی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده؛ به نقل از فارس دکتر «خدیجه کریمی» مدیر کل بین‌الملل معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، ایران در اجلاس زنان آسیایی 2024 در شهر «سمرقند» ازبکستان در ابتدا چالش‌ها و راهکارهای ارتقاء فعالیت زنان در حوزه‌های آموزش، علم، فناوری و نوآوری در آسیا را تشریح و به تجارب جمهوری اسلامی ایران در این خصوص اشاره کرد.


مدیرکل بین‌الملل معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده جمهوری اسلامی ایران افزود: سیاست‌های کشور در تقویت مشارکت بانوان در عرصه‌های مختلف علمی، اجتماعی و سیاسی به موازات ایفای نقش در خانواده است و حفظ کیان خانواده در مواجهه با هجمه‌ اقسام نوظهور تهدیدها برای خانواده را متذکر شد.


وی ضمن اطلاع‌رسانی نسبت به ابتکار عمل رئیس‌جمهور اسلامی ایران در اجلاس 87 مجمع عمومی سازمان ملل با موضوع «جنبش جهانی تعهد به خانواده» از رونمایی سند این جنبش در روز جهانی خانواده (15 ماه می) خبر داد و از نمایندگان کشورهای مختلف دعوت کرد و به این جنبش بپیوندند.


دکتر کریمی ضمن ابراز حمایت از زنان و کودکان غزه تصریح کرد: انسانیت اقتضا می‌کند که همگان از ظرفیت اجلاس‌ها و مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی برای رساندن صدای مردم مظلوم فلسطین استفاده کنیم و جمهوری اسلامی ایران همواره پشتیبان فلسطین شجاع و مظلوم بوده و هست.


نشست زنان آسیایی با موضوع «نگرش منطقه‌ای به مسائل حقوق اقتصادی، اجتماعی و سیاسی زنان و توسعه امکانات» در شهر «سمرقند» برگزار شد.


در این نشست زنان نمایندگان پارلمان‌های کشورهای شرق آسیا، جنوب شرق آسیا، آسیای جنوبی و آسیای مرکزی، سران دولت، نمایندگان ارگان‌های دولتی و نهادهای جامعه مدنی، زنان کارآفرین، سیاستمداران، فعالان اجتماعی، دانشمندان، نمایندگان بخش‌های اقتصادی و حوزه‌های مختلف شرکت کردند.


شرکت‌کنندگان در این نشست مشارکت زنان در علم، آموزش و نوآوری و همچنین استفاده از فن‌آوری‌های دیجیتال، کاهش فقر از طریق توسعه حقوق و امکانات اقتصادی زنان، مشارکت آنها در کارآفرینی و نوآوری، تامین مدیریت آنها در اقتصاد مدرن جهانی را بررسی کردند.