شناسه خبر: 18152نسخه چاپی
تاریخ خبر: 1403/4/25 10:29

بازدید معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده از ساختمان مرکز نوآوری مسجد جامع محمدیه

به گزارش معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده؛ طی این بازدید تولیت مسجد جناب آقای حجت الاسلام والمسلمین میرشریفی از رویکرد مسجد برای راه اندازی مرکز نوآوری سخن گفتند. از ضرورت کمک به جوانان و نخبگان محلی که بتوانند ایده‌های خود را عملی نمایند و مشکلات و مسائل اجتماعی و فرهنگی را با استفاده از ظرفیت مردمی و نخبگانی ایشان حل و فصل کرد. مسجد در این میان نقش حمایت گری دارد و قصد تصدی گری ندارد تا به این وسیله بتواند نقش محوری خود را در میان جوانان ایفا کند.


در ادامه جناب آقای صدرایی مدیر عامل مرکز به معرفی ماموریت های مرکز نوآوری پرداختند. ایشان خاطر نشان کردند مرکز نوآوری درصدد است تا در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی از تیم‌های نوآور حمایت به عمل آورد و تا به امروز 2 شرکت دانش‌بنیان و 7 مجموعه خلاق را مورد حمایت قرار داده است.


در ادامه دو نفر از مدیران تیم‌ها به ارائه مجموعه‌های خود پرداختند. سرکار خانم حلمی موسس دبستان مهارت‌آموزی بردار به معرفی ظرفیت اشتغال‌زایی مجموعه بردار پرداختند و سرکار خانم نیکبخت مدیر مرکز راستا به سازوکارهای اشتغال پذیری بانوان خانه دار اشاره کردند.


در پایان دکتر خزعلی ضمن تشکر از فعالیت های مسجد و مجموعه های خلاق مستقر در آن بر این نکته تاکید کردند که فعالیت‌ها در زمینه‌های فرهنگی اجتماعی به گونه ای باید ساماندهی شود که محوریت مسجد در آن لحاظ شود و در عین حال به نقش پیش ران بانوان در تحولات فرهنگی اجتماعی توجه شود.